ŠVP

NÁŠ ŠVP

„Svět je jedna skládačka“ je název našeho školního vzdělávacího programu, který směřuje k rozvíjení samostatných a zdravě sebevědomých dětí cestou přirozené výchovy a klade základy celoživotního vzdělávání všech dětí podle jejich individuálních možností, zájmu a potřeb. Krok za krokem chceme hledat cesty a skládat skládačku, aby děti poznávaly, prožívaly a porozuměly všemu, co život přináší. Aby se učily žít mezi ostatními, komunikovaly, nacházely kamarády pro život a získaly povědomí nejen o zdravém životním prostředí, ale také kladný vztah k přírodě.

Cíle předškolního vzdělávání

  • rozvíjení dítěte a jeho schopnost učení (poznatek)
  • osvojení si základů hodnot, na nichž je založena naše společnost (hodnota)
  • získání osobní samostatnosti, schopnosti projevovat se jako samostatná osobnost působící na své okolí (postoj)


VZDĚLÁVACÍ OBSAH

Vzdělávací činnosti jsou zpracovány do BLOKŮ, které tvoří – TÉMATA a PODTÉMATA jednotlivých tříd:

1. Třída – Včeličky

2. Třída – Berušky

3. Třída – Žabičky

Bloky jsou zpracovány do čtyř tematických celků, které se mohou vzájemě doplňovat, ale také na sebe navazovat. Integrovaný blok dává prostor k celistvé výchově dítěte, pod kterou si můžeme představit přirozené propojení činností a cílů práce učitelky v jednotlivých činnostech a současně naplňování cílů osobnostní a sociální výchovy.

V integrovaných blocích a jejich tématech se střídají různé aktivity a činnosti.

Dítě bude mít dostatek prostoru na:

  • činnosti motorické
  • činnosti estetické
  • činnosti kognitivní

Nejčastější formou činností bude hra. V případě tematických bloků především hra řízená učitelkou (tj. hra s pravidly, hry konstruktivní, didaktické, dramatické, pohybové, námětové aj.) V tematickém bloku se budou uplatňovat další činnosti a metodické řady – výtvarné techniky, prostorové tvoření, práce s grafickými listy, metody dramatické výchovy aj.


    1. Blok - SVĚT LIDÍ

    2. Blok - SVĚT ROSTLIN A ZVÍŘAT

    3. Blok - SVĚT HER A RADOSTÍ

    4. Blok - SVĚT NOVÝCH VĚCÍ


Cesty se dále rozvětvují na cestičky, po kterých během roku kráčíme, běháme, nebo jen tak jdeme, poznáváme sami sebe, kamarády, svou rodinu, živly, zvířata, rostliny, počasí na Zemi a mnoho a mnoho dalších tajemství naší planety. Při plnění tematických bloků vycházíme ze všech vzdělávacích oblastí, které se vzájemně propojují.

Tyto oblasti jsou:

  • Dítě a jeho tělo (oblast biologická)
  • Dítě a jeho psychika (oblast psychologická)
  • Dítě a ten druhý (oblast interpersonální)
  • Dítě a společnost (oblast sociálně – kulturní)
  • Dítě a svět (oblast environmentální)


ROZVOJ POHYBOVÝCH DOVEDNOSTÍ A JINÝCH AKTIVIT

„Pohybové aktivity v TV - ragby"

„Pohybové aktivity v TV - horolezecká stěna“

„Plavání“

„Solná jeskyně“


Podrobný ŠVP je k dispozici na MŠ.

UAL[ ]